4. 12. 2017

Třetí ročník preventivní kampaně moravskoslezské policie „Kdo s koho“ byl zahájen měsíc před Štědrým dnem.

Ve vybraných prodejnách či obchodních komplexech napříč krajem informují preventisté zákazníky o základních zásadách bezpečného chování.
Blížící se Vánoce mimo jiné znamenají i značný počet nakupujících v obchodních centrech. Tyto situace ovšem vábí také pachatelé, specializující se na předmětnou trestnou činnost. Stres, tlačenice, nepozornost, nedostatek času, to jsou často společné jmenovatele pro situaci, kterou během několika sekund pachatelé využijí a odcizí majetek poškozených.
Nejčastějšími situacemi, které můžete vidět každodenně ve větších obchodních centrech, jsou bez povšimnutí odložená zavazadla (zpravidla kabelky) v nákupních košících. Zákazníci několik minut vybírající zboží nezřídkakdy zjistí, že jim kabelka (peněženka) schází až u pokladny, kde chtějí nákup zaplatit.
Další tradiční situací je ta, kdy zákazník nakoupí a odchází na parkoviště, aby zboží přemístil do automobilu. Zavazadlo (tašku, kabelku, batoh) odloží do automobilu, načež svou pozornost věnuje přesunutí nákupu do další části vozu. Registrujeme i situace, kdy poškozený zjistí odcizení svého zavazadla až doma, když například hledá tašku s klíči. 
Letos je kampaň Kdo s koho inovována o další četnou situaci. A to jsou krádeže věcí poškozených v prostředcích hromadné dopravy. „Kapsáři“ využívají tlačenic i nepozornosti, samotná krádež věcí obětí je otázkou okamžiku.

 

Pomyslný boj spravedlnosti se zločinem je v kampani Kdo s koho definován obětí, oděnou v bílém kimonu a pachatelem, oblečeném v kimonu černém. Zcela nový obrazový spot Kdo s koho postihuje tři nejčastější situace krádeží věcí poškozených. Oběť a pachatel svádí zápas, pro který je rozhodující pozornost potenciální oběti.
 

 
 
 
© 2008 Studio Kabelové televize Kopřivnice