22. 11. 2017

 

Záchranáři zasahovali 18.11.2017 společně s horskou službou u pacienta v Beskydech. Náhlý kolaps muže během výšlapu na nejvyšší beskydskou horu byl operátorům záchranné služby oznámen před sobotním polednem. Na pomoc vyjel tým rychlé zdravotnické pomoci z Frýdlantu nad Ostravicí, kterému na obtížně přístupné místo v horách pomohli se svou technikou kolegové z horské služby. Jednačtyřicetiletý muž začal pociťovat náhlé obtíže, které svědčily pro rozvoj akutní cévní mozkové příhody. Postiženému pomáhal v rámci přednemocniční neodkladné péče náhodně přítomný lékař a posléze pozemní posádka ZZS. K zásahu byl rovněž povolán vrtulník LZS, který přistál na blízké mýtině. Letecký transport nemocného byl potřebný nejen kvůli špatné dostupnosti místa události, ale rovněž pro velkou časovou úsporu. Díky tomu mohl být pacient již hodinou a čtvrt od vzniku obtíží předán do péče specializovaného pracoviště ostravské Fakultní nemocnice.

 

Frenštátští zastupitelé hazard pro Vlčinu nepovolili. O koupi chátrajícího hotelového komplexu Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm projevila před časem zájem skupina Synot. Nicméně záměr obnovit zašlou slávu Vlčiny teď ztroskotal. Součástí projektu Synotu bylo i kasino, jenomže ve Frenštátě platí nulová tolerance hazardu a zastupitelé žádost o změnu vyhlášky neschválili. Horský Hotel Vlčina na úpatí Beskyd je ve vlastnictví soukromých osob. Léta už je mimo provoz a jeho prodej je inzerován u realitních společností. Jak dále sdělil zástupce skupiny Synot, společnost své ambice investovat v tomto regionu nevzdává, jen to bude v jiné lokalitě.

 

Čtyři moravské kraje připravují společný systém placení jízdenek. Cestující veřejnou dopravou na celé Moravě se dočkají jednoduššího kupování jízdenek v autobusech a vlacích. Čtyři moravské kraje teď chystají společný systém uznávání platebních nebo dopravních karet. Při více jízdách v jednom dni by měl cestujícím navíc ušetřit peníze. Hledání mincí a bankovek by chtěly kraje nahradit přikládáním karet k terminálům přímo v autobusech nebo vlacích. Ty by měly být propojené na celé Moravě a fungovat stejně. V praxi půjde o podobný systém, který už funguje v městské hromadné dopravě v Ostravě. Při placení jednorázových jízdenek stejnou platební kartou nezaplatí cestující více než 80 korun za den. Společný celomoravský systém měl začít fungovat zhruba za dva roky.  

 

Od první vytisknuté účtenky EET to bude zanedlouho rok. Prvního prosince 2016 své tržby začaly evidovat po internetu restaurace a hotely, později se přidali i velko a malobchodníci. Dohromady 160 tisíc podnikatelů. Za téměř rok fungování elektronické evidence tržeb Finanční a Celní správa provedly 73 649 kontrol a rozdaly pokuty za 35,6 milionu korun. Ministerstvo financí uvádí, že EET má pozitivní dopad na státní rozpočet: jinak řečeno, tržby začali přiznávat a danit i podnikatelé, kteří předtím končili v šedé ekonomice. Jen na dani z přidané hodnoty (DPH) podle údajů správy EET přinesla od ledna do konce září do rozpočtu navíc 3,2 miliardy korun a za celý rok to může být až přes pět miliard korun. „Celkový přínos EET pro všechny daňové příjmy je odhadován na 18 miliard korun při plném náběhu systému,“ uvedla mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová. Náklady na zavedení EET podle údajů správy letos mají činit zhruba 370 milionů korun a v dalších letech zhruba 310 milionů korun ročně.

 

Beskydský prales Mionší budou sledovat vědci. Víc jak 157 hektarů lesa v národní přírodní rezervaci Mionší bude ponechána samovolnému přírodnímu vývoji bez zásahu člověka. Samotná národní přírodní rezervace Mionší má celkovou rozlohu necelých 170 hektarů. Bezzásahové území bude tedy pokrývat podstatnou část pralesní rezervace, kterou tvoří především jedle a buky.

 

Na správně hořké pivo Radegast vás do pivovaru zaveze historický vlak. Na pivo Radegast přímo ke zdroji, do nošovického pivovaru, Vás druhou prosincovou sobotu zaveze mimořádně vypravený vlak. Prohlídka pivovaru, škola čepování a ochutnávka správně hořkého piva. To vše Vás v pivovaru čeká. Vlak vyjíždí 9. prosince z nádraží Ostrava-střed v 9:15 hodin. Další zastávky jsou v Ostravě- Kunčicích, Havířově, Havířově-střed, Albrechticích u Českého Těšína, Českém Těšíně a Nošovicích. Vlak bude veden motorovým vozem řady M152.0. Ve vlaku bude zajištěno občerstvení formou roznášky a k veselé atmosféře přispěje harmonikář. Součástí jízdenky je prohlídka jednotlivých provozů nošovického pivovaru a Radegastova škola čepování. Tento netradiční zážitek je realizován díky nadačnímu příspěvku z grantového programu Radegast lidem. Slezský železniční spolek, který grant získal, tak do konce tohoto roku a v průběhu příštího roku vypraví do nošovického pivovaru celkem devět historických vlaků. Projekt „Zvláštní vlaky do pivovaru Radegast v Nošovicích“ získal letos také nejvíce hlasů veřejnosti v hlasování o bonusovou prémii.

 

 
 

 
© 2008 Studio Kabelové televize Kopřivnice